Thursday, October 8, 2009

Pening...pening mane satu nie...

memang cukup pening...nak booking tiket balik pun susah..beli lewat2 mahal plok..aduissss...susah betul pengurusan..dengar citer BTN xdpat dijalankan tahun nie..cz gvment kata bajet under maktab so mktb pun pk dua kali la kot nk bt ke tidak nyer....dgr pulak citer KPLI tamat kursus 25hb Nov 2009...klu mcm tu sempat beraya kat rumah lah...


tapiii.......tikettttttttttt..mcm ner mau booking klu semuanya blm cnfrm just khabar angin semuanya...last minit barulah smua cnfrm tu..pelik btul aku..

yang penting semua itu ada hikmah..sabar adalah lebih baik..walau dalam hati dh berapi larvanye..huhaaaa...menyanyilah dan terus ketawa..agar anda muda sentiasa dan tidak tensen-tensen..

Wednesday, October 7, 2009

Uniknyer Kehidupan...


Uniknyerr kehidupan
Uishhh...malu betul! orang lain buat refleksi kat depan tak de pun yang menangis...tiba giliran aku over-over plak sampai nak nangis2...nak nangis2 kerr???? bukan dah nangis ker...xmalu betul depan En.Muhaimi plak tu...kawallah sikit...heheh memang sebak dan terharu...dah cuba kawal tapi tak mampu...nasib baiklah ada juga yang jiwanyer hampir sama dengan aku...xdelah malu sangat aku bila Agien pun nangis jugak heheheeheh...bukan ape, sebab hingga ke hari ini aku rasa macam mimpi ajer aku dapat calon cemerlang...ermmm apa yang membuatkan aku terus dibuai mimpi apabila madah-madah daripada Ustazah Noraini semasa aku menghantar Folio PPIM...xperlu lah aku nyatakan di sini...biarlah dulu menjadi rahsia walau aku dapat merasakannya...

Sungguh kuterasa kehidupan ini sangat unik..betul kata Dr. HM Tuah tentang arus alpha dan arus beta...baru aku teringat anak-anak muridku, tiba-tiba dapat panggilan telefon daripada mereka...sungguh terharu mendengar luahan cerita mereka yang masih lagi simpan "kad gergasi" yang saya hadiahkan kepada mereka..kini aku dimaktab meneruskan perjuanganku yang belum selesai..



buat mutiara-mutiaraku...
pergi cikgu bukan meninggalkanmu semua
tetapi kerana komitmen dan tugas yang belum selesai
masih jauh disudut hati ini kenangan bersama kalian
dan harapan dan doa agar terus menjadi murid cemerlang
tidak lupa ucapan terima kasih
kerana kerjasama yang diberikan sepanjang tempoh cikgu di sana
andai berpeluang dan masa mengizinkan
akan ku ke sana melawat kalian
miss u all soo muuaahhh

Monday, October 5, 2009

Hanya sebulan sajerrr...

yeeehaaaaaaaaaaaaa...bertungkus lumuslah...balon lah cukup2 utk teruskan perjuangan yg blm selesai...babak ko-kurikulum udah selesai...babak praktikum jugak baru jak selasai semuanya...bercerita pasala praktikum inilah pengalaman pertamaku..amat menyeronokkan...walaupun banyak masalah yang dihadapi, namun itu semua aku jadikan cabaran bukan halangan...apabila melihat masalah sebagai halangan hanya kegagalan yang ditemui, jika dilihat sebagai cabaran memang kecemerlangan yang diperolehi disamping itu ianya menjadikan kita lebih kreatif...moralnyer jangan tensen apabila berhadapan dengan segala masalah...

sekarang  tinggal babak exam, temuduga dan kursus..wadus2 sungguh cukup padat madat...naik tensen jugak nie...TENSEN???...relak beb..jgn tensen..anggaplah belajar ini suatu yg menyeronokkan..eh tp mmg seronok pun belajar, xpernah jemu aku untuk belajar kerana kusedar ilmu baru sekerat jari so aku mesti mencari agar menjadi insan bestari..
There was an error in this gadget