Saturday, December 18, 2010

Ku PerlukanMu

Sahabat.. 
Hulurkanlah tanganmu bila aku terjatuh.. 
Pimpinlah tanganku bila aku tersesat.. 
Hamparkanlah bahumu,saat aku berduka.. 
Peluklah aku bila aku berjaya.. 
Ku berhrap agar kau selalu ada.. 
Saat aku memerlukanmu.. 
Saat suka & duka yang menjeguk jiwaku.. 
Saat aku hilang tempat berpaut.. 
Dan saat itu2 ku harap kau hulurkan tanganmu.. 
Bersama keikhlasan hati.. 
Tanda tulusnya ikatan kita

Sunday, November 7, 2010

SOFAZ-DAN BILA ESOK

Sajak Buatmu Teman

Teman...
Pertemuan kita tak pernah diduga
Kau hadir saat aku memerlukan seseorang

Teman...
Walau pertemuan ini terlalu singkat
Namun begitu cepat kita menjadi mesra
Kau tempat aku meluahkan rasa
Aku juga begitu menjadi tempatmu meluahkan derita

Teman...
Nasib kita sama
Dilukai insan yang kita cintai
Apa daya kita meminta mereka untuk setia

Teman...
Walau apa jadi
Kuberdoa moga hubungan ini kekal akhir hayat
Aku senang punyai teman sepertimu
Doaku agar kita sama2 bahagia kelak
*******RKSK*******

Monday, October 18, 2010

Biar Apa Orang Nak Kata

Hidup kita memang tak akan terlepas dari kutukan,hinaan,kejian,cacian namun ada juga pujian dan sanjungan...itulah lumrah hidup yang perlu ditempuh...

Kadang kita cukup kecewa dan sedih dengan apa yang orang kata...apatah lagi bila semua itu adalah dusta...diperli dihina tanpa usul periksa...walau apapun Tuhan masih sayang kita...kalau tidak kita tidak akan diuji sebegini...hanya hamba yang terpilih akan terus diuji dan diuji...kerana ketabahan dan kegentalannya menghadapi segala ujian tersebut....

Tahniah buat sesiapa yang berjaya mengharungi segala liku-liku kehidupan diranjau yang berpaku...

Orang lain boleh kenapa tidak kita...yeah kita harus bangkit untuk berjuang dan terus berjuang meneruskan kehidupan walau ke padang pasir yang ketandusan, walau ke gunung berapi, walau ke ranjau berduri, walau ke lautan api, walau apa saja tanamkan semangat dalam diri dengan kata-kata yang penuh bermotivasi....

Harapan : Melalui kehidupan yang berliku dengan penuh keredhaan dan kesabaran.

Sunday, October 17, 2010

Ella - Gemilang



Lagu pembakar semangat...tugasan yang diberikan oleh sifu kami semasa di IPG Tun Abdul Razak Kota Samarahan Sarawak...akhirnya dijadikan lagu tema IRBM 1109...kenangan yang terindah...rindu saat2 menuntut di maktab...terlalu banyak ilmu yang dipelajari...terima kasih my sifu En.Muhaimi Suhaili yg tidak pernah ketandusan idea dan berjaya mencetus kekreatifan anak didiknya...

Aku dan Dirimu

Kita Sama Disisi-NYA

Kenapa harus membeza-bezakan...
Kenapa minta disanjung-sanjung...
PERLUKAH itu semua???
Terlintas diingatan pesan teman...
'andai mahu orang menghormatimu, adalah baik bagimu menghormatinya juga'
Aku amat setuju dengan penyataan itu...
Tidak kira tua atau muda
Tidak kira darjat atau pangkat
Kita semua saling memerlukan
Kita semua sama disisi TUHAN

Moral: Tak perlu angkuh dengan kedudukan kita...bila MATI itu semua ditinggalkan cuma amalan yang dibawa...

Ketidakikhlasan

Semalam merungut...hari ini merungut lagi...esok pasti akan merungut jua....selagi tidak dapat duduk di dalam zon selesa seperti yang diidamkan...maka rungutanlah rutin hariannya...selagi tidak melaksanakan tugas dengan seikhlasnya selagi itulah kita akan terus menerus menuding kesalahan orang lain.

Pernahkah kita muhasabah diri kita, sedarkakh kita ini bukan manusia yang sempurna, masih ada kelemahan yang perlu diperbaiki..menggilap kekuatan yang ada dalam diri..bukan berterusan memberontak kelak merana diri sendiri...

Bersyukurlah anda dengan kerjaya yang dimiliki,jika masih tidak bersyukur,jangan terus menambah dosa..buatlah surat perletakan jawatan...jangan terus menganiaya orang lain dengan tipu daya yang menjerat diri..lihatlah diluar sana masih ramai yang dahagakan peluang pekerjaan...berilah mereka peluang...pergilah anda mengikut hati anda yang sentiasa tidak pernah kenal erti syukur...

Moral: Ikhlaskan diri dalam melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada kita.

Friday, October 15, 2010

Pertandingan Mengarang Bahasa Melayu

15 Oktober 2010 - 7.30 - 8.30 pagi
Bertempat di perpustakaan SJK (C) ..........
Tajuk : Guru Kesayangan Saya
Peserta : Murid-murid Tahun 4

Tajuk yang simple dan cukup menarik...pendek kata mudah untuk murid mengolah ayatnya...namun ada juga yang tidak mampu membuatnya dengan baik...salah siapa??? tepuk dada tanya diri sendiri....pelbagai coretan yang ditulis oleh murid membuatkan ku ketawa sendirian, tak kurang juga ada yang cukup menyentuh hati...suka untuk aku menyalin semula karangan di dada blog ini...boleh dikongsi bersama...

Murid A  
"Guru kesayangan saya ialah Cikgu _______. Cikgu ______ ialah seorang guru yang bagus. Cikgu ____ sangat cantik dan hidungnya atas sepasang cermin mata. cikgu memakai tudung sangat cantik. Saya suka cikgu memakai macam ini.
     Saya sangat suka cikgu ini kerana pada saya tak tahu membuat buku latihan, cikgu akan mengajar saya. Pada saya tak tahu mengeja suku kata, cikgu akan mengeja untuk saya.
     Saya suka cikgu, cikgu kesayangan saya, saya berasa sangat gembira kerana saya mempunyai seorang guru yang baik."

Murid B
Semua orang mempunyai guru kesayangan. Begitu juga dengan saya. Guru kesayangan saya bernama ____________. Dia mengajar kami Bahasa Melayu.
     Dia mengajar kami dengan bersungguh-sungguh. Dia sangat baik dan tekun mengajar kami. Walaupun kelas kami itu degil dia tetap akan mengajar kami.
     Apabila cikgu ________ marah muka nak nampak serius dan dia akan merotan kami sehingga kami diam dan boleh mengajar kami dengan selesa.
     Di tengah itu cikgu suka bermain-main dengan ___________, dia adalah murid yang cikgu sukai. Pada hari kanak-kanak beliau sangat gembira kerana beliau disambut meriah. Selepas beliau selesai makan kami bergambar dengan cikgu. Dan selepas itu beliau pun pergi. Walaupun kami dimarahi oleh cikgu kami bahagia kerana marah bertanda nasihat.
     Apabila kerja yang diberi oleh beliau tidak siap beliau akan denda kepada mereka yang tidak siap akan kerja beliau.
     Walau apapun jua kami tidak akan mensia-siakan beliau. Kami berjanji akan membalas jasa yang dicurahkan oleh beliau. Kami sekelas akan berjanji kami akan mendapatkan A dalam peperiksaan Bahasa Malaysia. Janji kami akan ditunaikan.
     Kami bersyukur kerana dikurniakan guru seperti beliau. Janji terakhir kami iaitu akan bahagiakan beliau.

Begitulah sekadar perkongsian dan ketelusan murid dalam mengarang...yang sebenarnya yang perlu kita tahu...murid memang tidak pandai menipu jika kita bijak mengambil hatinya...



Wednesday, October 6, 2010

AkU BeRBangga

Yeaahhh...berbanggakah aku...jawapannya YA...aku amat berbangga menjadi seorang guru walaupun aku ditempatkan di SJKC...pada aku walau di mana dicampakkan tugas dan tanggungjawab perlu dilaksanakan dengan penuh dedikasi kerana itulah amanah yang harus kita pegang...

Tipulah untuk aku terus gembira apabila mendapat berita ditempatkan di SJKC...maklumlah tidak pernah terlintas dihati akan ditempatkan di SJKC sebab aku dilatih untuk SK...so beranganlah nak mengajar di SK...ahahaha memang banyak hikmahnya aku berada di SJKC...pada mulanya tahap penerimaan agak hambar..tapi lama-kelamaan makin seronok...kerana apa??? PETUA nya satu sahaja...CINTAKAN kerjaya kita...selagi kita tidak CINTAKAN kerjaya kita...ke mana kita tukar pun tetap akan sama..merungut setiap masa dan akan sentiasa ada yang tidak puas hati...pendek kata tidak tahu BERSYUKUR..mahukah kita menjadi rang yang tidak tahu bersyukur??tidak pernah terpikirkah kita betapa bertuahnya kita mempunyai sebuah kerjaya yang mulia...masih ramai lagi diluar sana mencari2 peluang pekerjaaan...

Tuesday, October 5, 2010

KENAPA AKU MASIH SOLO

Jodoh tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk keseberang.Kalau panjang jambatannya, jauhlah perjalanan kita. Ada orang jodohnya cepat sebab jambatannya singkat.Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa-apa kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan.

Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda dalam doa-doa lewat solat
Allah itu Maha Mendengar.Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Yakinlah pada janji-Nya kerana kita orang yang beriman.

Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right dan biar seorang diri daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini.
Tips: Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.Hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah.Kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya orang itu.Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai karenah.Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan.Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh dihadapan.
Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang motosikal itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju.Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta.

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan.
Tips: Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran,
maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.Bahagianya mungkin ada tapi deritanya
juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.Demikian juga perkahwinan.Ia baik sebagai saluran yang betul untuk melepaskan syahwat tapi ramai juga orang yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus.Ramai orang menempah neraka sebaik melangkahkan kaki kealam berumahtangga.
Bukankah dangan ijab dan Kabul selain menghalalkan hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut bertambah?Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa seterusnya jambatan ke neraka?

Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan padahal dahulunya mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah ada yang sanggup berkorban apa sahaja asal impian menjadi nyata?Jika tidak sanggup bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu. Jika merasakan diri belum cukup ilmu bergelar ibu ayah, belajarlah dulu.Jika belum bersedia untuk bersabar dengan karenah anak-anak, carilah dulu kesabaran itu.Jangan berkahwin dahulu sebab kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi setelah melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut tatkala cuba mendaki naik.
Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar-benar mengerti segala tuntutannya.  

Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus-putus bagi yang menjadikannya gelanggang untuk menjadikan syurga sebagai matlamat.
Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan bagi yang mengetahui rahsia-rahsianya.

Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan.
Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali.Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat.Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati.
Dipetik daripada:

Tuesday, August 17, 2010

DENGARLAH WAHAI TEMANKU SEKALIAN…





Temanku,
Allah menjadikan manusia sama,
Dengan sebaik-baik kejadian,
Cuma amalan manusia berbeza-beza,
Ada yang lalai dengan angan-angan,
Ada yang tekun dengan berusaha,
Tentu nasib mereka berlainan,
Kerana Allah Maha Adil sifat-Nya,
Kelalaian dibalas kegagalan,
Kerajinan dibalas kejayaan dan pahala,
Kau diberi peluang membuat pilihan,
Kau jua yang tanggung natijahnya..

‘Sesungguhnya Kami menciptakan manusia itu dengan sebaik-baik kejadian.’
(Surah Al-Tin:4).

Sedarlah temanku,
Kita musafir di dunia,
Kita akan pulang kepada-Nya,
Hidup didunia akan ditanya,
Adakah diisi dengan sebaiknya,
Atau keseronokan semata-mata??
Mahukah kita hidup terhina??
Tanpa ilmu sebagai bekalnya,
Kelak disana rendah darjatnya..

‘Allah akan mengangkat orang beriman di antaramu dan orang berilmu beberapa darjat.’
(Surah Al-Mujadilah:11).

Temanku,
Renungilah sebiji cawan,
Jika tidak dituang air,
Molekul udara memenuhinya,
Begitu juga diri kita,
Jika tidak diisi iman,
Masuklah syaitan bermaharajalela,
Diri kita perlu pengisian,
Dengan ilmu dan agama,
Agar hidup dekat dengan-Nya,
Barulah hatimu tenang dan bahagia..

Ketahuilah temanku,
Kemuliaan manusia bukan pada luaran,
Tapi pada hati yang takutkan Tuhan,
Oleh itu, tekadkan keyakinan,
Kau ummat pilihan..

‘You are the best ummah.’(Al-Imran:110).

‘Sesungguhnya orang yang paling mulia di sisi Allah adalah orang yang paling bertaqwa.’
(Al-Hujurat:13).

Jelaskan visi perjalanan,

‘Ya Tuhan Kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari azab neraka.’(Al-Baqarah:201).

Jadikan ilmu sebagai bekalan,

‘Bacalah! Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang menciptakan.’
(Al-Alaq:1-2).

Sedarlah kita pemikul amanat Tuhan,

‘Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-ganang, maka semuanya
enggan memikul amanat itu dan mereka khuatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh (kerana mahu menerima tugas tetapi tidak
melaksanakan.’
(Al-Ahzab:72).

Ketinggian seseorang kerana iman,
‘Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang
paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.
’(Ali-Imran:139).

Lantaran itu, carilah redha Allah,
Dengan melakukan sebaik-baik amalan,
Usaha × istiqomah – malas / masa+yakin,
Asas kejayaan,

‘Allah tidak akan ubah nasib sesuatu kaum sehingga dia mengubah nasibnya sendiri.
’(Ar-Ra’d:11).

‘Jikalau mereka bersungguh-sungguh redha dengan apa yang diberikan Allah dan Rasul-Nya kepada mereka dan berkata: cukuplah Allah bagi kami, Allah akan memberikan kepada kami sebahagian dari kurnia-Nya
dan demikian pula Rasul-Nya, sesungguhnya kami adalah orang yang berharap kepada Allah, (tentulah yang demikian itu lebih baik bagi mereka).’
(At-Tawbah:59).

Temanku,
Kau tidak bodoh andai engkau gagal selepas berusaha,
Kerana itu satu ujian dan dijanjikan pahala,
Bakal mengangkat darjatmu di sisi-Nya,
Jika kau redha, sabar dan terus berusaha,
Kerana pasti kau akan gagal dan menderita,
Tiada nilaian pahala dari-Nya,
Malah kau pula menanggung dosa,
Lantaran kau sia-siakan amanah berharga..

Temanku,
Bangkitlah dari lenamu yang panjang.
Dan tidak pernah berkesudahan,
Sekali kau terjatuh,
Jangan kau biarkan dirimu jatuh selamanya,
Kau punya kekuatan untuk bangkit semula,
Dan mara berlari kencang,
Mencipta taufan..
Berjuanglah temanku,
Tanpa mengenal penat dan jemu,
Biar hidup kita derita dengan usaha,
Kelak kita akan dimulia,
Jika tidak di dunia,
Nun di SYURGA…smiley-smile

Saturday, July 3, 2010

5 Tahun Menanti...Akhirnya

Alhamdulillah....setelah lima tahun menunggu kehadiran orang baru dalam keluargaku...akhirnya 3hb Julai 2010 bersamaan 20 Rejab 1432H jam 3.25pm seorang puteri selamat dilahirkan seberat 2.25kg...apepun tahniah pada along dan abg long atas rezki yg di anugerahkan oleh Allah...semoga lahirnya puteri ini maka akan bertambah berkat dan rezeki hidup..amin...

Aku sangat teruja menerima kehadiran anak buah sulung ni..rase macm tak sabar nak balik..namun apakan daya hari ini aku ditugaskan untuk mengiringi murid-murid Tahun 6 untuk menyertai program GALUS di UTM Skudai..dari jam 8-5pm..fuh mmg agak penat..tp keinginan untuk ke sana memuncak..tapi malang balik rumah kena hujan..kepala dah pening so terpaksa batalkan hasrat demi anak bangsa...yang penting along dan anak sihat dan selamat...

Tuesday, March 23, 2010

Aku Bukan yg Terbaik Utkmu & Dirimu Bukan Tercipta Utkku

Sukarnya kunyatakan..perasaan hatiku...yang semakin xkeruan bila mengetahui semua ini....walaupun pedih,sedih,perit,jerit,pahit..kuterpaksa telan jua kerna itu takdir yang telah tersurat dan hakikat yg perlu diterima..

Pengalaman mengajar erti kehidupan...pengalaman mendewasakan mematangkan fikiran...belajarlah dari pengalaman dan amiklah pengajran dari pengalaman...ape yang terjadi hidup tetap mst diteruskan jua...kerna udah lumrah hidup mmg untuk diduga..justeru xperlu takut untuk diduga..mesti harungi dengan hati terbuka...

walauapapun aku kena akur dengan apa yang kudengar,dengan apa yang kutahu walaupun bukan dari sudut hatinyer sendiri..tetapi itu sudah nyata lagi terbukti tak perlu untuk dia memberi penjelasan lagi..hatiku sudah cukup terkilan kerana aku tertanya2 dan tertunggu bila dia akan menjelaskan situasi dan keadaan sebenar kepadaku..namun itu hanya tinggal kenangan...aku rase tertipu...kenapa harus aku dipermainkan..soal hati dan perasaan sukar untuk dimengertikan..terasa hancur luluh hati ini...kalau tidak suka katakanlah..jangan terus bagi harapan...

Aku tetap mendoakan kebahagian untuknya..semoga berbahagia untuk selama-lamanya....walaupun hati aku kecewa dan luluh dengan apa yang berlaku..tetapi aku hanya percaya satu ALLAH tetap disamping aku walau apa jua terjadi...

Ya Allah aku pohon kepada-Mu agar aku diberi kekuatan dan ketabahan untuk menjalani kehidupan di alam fana ini...






TINGGAL KENANGAN


Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan
Semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh bintangku

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh kekasih

Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan
Semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh bintangku

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi
Seperti dirimu oh kekasih

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh kekasih

Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan

Saleem-Tinggal Kenangan
(Album Demi Cinta)


Monday, March 8, 2010

Aku Bangga Menajdi Guru...

Tugas guru bukan suatu tugas yang mudah...berbaloilah cikgu banyak cuti...tp cuti pun kadang2 kena datang sekolah juga..huhuu..apepun itulah tanggungjawab yang telah diamanahkan yg mesti dipikul keranan sudah menjadi kewajipan bagi kita....

PENAT!!!!!!...usah mengeluh..tiada pekerjaan yang tidak penat..dan tiada pekerjaan yang relax...yang membezakan adalah suasana dan keadaan di persekitaran tempat kita kerja....ape pun kita harus terima segala kelemahan sebagai cabaran untuk kita..hidup mesti diteruskan jua..

Minggu ini aku kalut2 semak kertas BM1 dan BM2 Penilaian 1 Tahun 4...cz kena serahkan markah sebelum cuti..nak tergelak pun ada..nak nangis pun ada..nak marah pun ada semasa semak karangan ye orang nie...biasalah budak2 cina..mereka ni kebanyakan menghafal...tp yg paling membuatkan aku bangga and terkejut apabila aku terjumpa satu pepatah dalam salah satu karangan "Aku Sebatang Pen" yg berbunyi " Ketika muda disukai, Ketika tua dilupai"...wahhh memang hebat...itulah kali pertama aku mendengar pepatah itu heheheeheh....
yang nak buat aku marah dan kecewa pulak...ada beberapa org yg langsung x menjawab ketiga2 bahagian kertas 2 itu...tinggal kosong ajerr..serba salah juga aku dibuatnyer...huhuu

 lepas nie kena buat refleksi..kenapa jadi macam itu....Teruskan perjuangan...jadikan cabaran untuk mencapai kecemerlangan, kegagalan bukan halangan....berjuang terus berjuang melangkah megah di persada pendidikan demi anak bangsa yang gemilang...

Wednesday, March 3, 2010

Pening...Pening...Aku Pening...

Minggu ini adalah minggu peperiksaan....juga merupakan minggu yang mencemaskan aku....nyata ianya menjadi realiti...marah?????sedih???bengang????sakit hati???...urmmmm sbg pendidik aku mst kena sabar byk dan yg pling penting buat refleksi kendiri....tp aku sgt kecewa apabila keputusan krg memberangsangkan...aku mst buat yg terbaik....

               kenapa murid xdpat jawab peperiksaan?????
kenapa murid xfaham kita ajar????
kenpa murid xnak buat latihan????
kenapa..dan kenapa...dan kenapa..
Ask urself....
The past is cannot change, but the future still ur power...so go2 chayok....

Friday, February 26, 2010

Hidup Mesti Diteruskan...

Tiada manusia akan hidup gembira sepanjang masa...namun ianya bukanlah suatu alasan untuk hidup sengsara...Tiada manusia yang sentiasa berjaya...tapi bukan alasan untuk hidup dalam kegagalan..jadikan kegaglan sebagai cabaran menghadapi kejayaan dan jadikan kejayaan sebagai dorongan untuk melangkah lebih jauh...

Stelah Skian Lama...

wuhaaa....lama benar aku tak bukak jendela nie...mmg rindu giler..tp apakan daya kekangan-kekangan yg xdpt dielakkan....skrg blh lh hr2 update..heheheh....

ketandusan idea lah plak....
There was an error in this gadget