Tuesday, March 23, 2010

Aku Bukan yg Terbaik Utkmu & Dirimu Bukan Tercipta Utkku

Sukarnya kunyatakan..perasaan hatiku...yang semakin xkeruan bila mengetahui semua ini....walaupun pedih,sedih,perit,jerit,pahit..kuterpaksa telan jua kerna itu takdir yang telah tersurat dan hakikat yg perlu diterima..

Pengalaman mengajar erti kehidupan...pengalaman mendewasakan mematangkan fikiran...belajarlah dari pengalaman dan amiklah pengajran dari pengalaman...ape yang terjadi hidup tetap mst diteruskan jua...kerna udah lumrah hidup mmg untuk diduga..justeru xperlu takut untuk diduga..mesti harungi dengan hati terbuka...

walauapapun aku kena akur dengan apa yang kudengar,dengan apa yang kutahu walaupun bukan dari sudut hatinyer sendiri..tetapi itu sudah nyata lagi terbukti tak perlu untuk dia memberi penjelasan lagi..hatiku sudah cukup terkilan kerana aku tertanya2 dan tertunggu bila dia akan menjelaskan situasi dan keadaan sebenar kepadaku..namun itu hanya tinggal kenangan...aku rase tertipu...kenapa harus aku dipermainkan..soal hati dan perasaan sukar untuk dimengertikan..terasa hancur luluh hati ini...kalau tidak suka katakanlah..jangan terus bagi harapan...

Aku tetap mendoakan kebahagian untuknya..semoga berbahagia untuk selama-lamanya....walaupun hati aku kecewa dan luluh dengan apa yang berlaku..tetapi aku hanya percaya satu ALLAH tetap disamping aku walau apa jua terjadi...

Ya Allah aku pohon kepada-Mu agar aku diberi kekuatan dan ketabahan untuk menjalani kehidupan di alam fana ini...






TINGGAL KENANGAN


Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan
Semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh bintangku

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh kekasih

Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan
Semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh bintangku

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi
Seperti dirimu oh kekasih

Jauh kau pergi
Meninggalkan diriku
Di sini aku
Merindukan dirimu oh

Kini ku cuba
Mencari penggantimu
Namun tak lagi kan
Seperti dirimu oh kekasih

Pernah ada rasa cinta
Antara kita kini tinggal kenangan

Saleem-Tinggal Kenangan
(Album Demi Cinta)


Monday, March 8, 2010

Aku Bangga Menajdi Guru...

Tugas guru bukan suatu tugas yang mudah...berbaloilah cikgu banyak cuti...tp cuti pun kadang2 kena datang sekolah juga..huhuu..apepun itulah tanggungjawab yang telah diamanahkan yg mesti dipikul keranan sudah menjadi kewajipan bagi kita....

PENAT!!!!!!...usah mengeluh..tiada pekerjaan yang tidak penat..dan tiada pekerjaan yang relax...yang membezakan adalah suasana dan keadaan di persekitaran tempat kita kerja....ape pun kita harus terima segala kelemahan sebagai cabaran untuk kita..hidup mesti diteruskan jua..

Minggu ini aku kalut2 semak kertas BM1 dan BM2 Penilaian 1 Tahun 4...cz kena serahkan markah sebelum cuti..nak tergelak pun ada..nak nangis pun ada..nak marah pun ada semasa semak karangan ye orang nie...biasalah budak2 cina..mereka ni kebanyakan menghafal...tp yg paling membuatkan aku bangga and terkejut apabila aku terjumpa satu pepatah dalam salah satu karangan "Aku Sebatang Pen" yg berbunyi " Ketika muda disukai, Ketika tua dilupai"...wahhh memang hebat...itulah kali pertama aku mendengar pepatah itu heheheeheh....
yang nak buat aku marah dan kecewa pulak...ada beberapa org yg langsung x menjawab ketiga2 bahagian kertas 2 itu...tinggal kosong ajerr..serba salah juga aku dibuatnyer...huhuu

 lepas nie kena buat refleksi..kenapa jadi macam itu....Teruskan perjuangan...jadikan cabaran untuk mencapai kecemerlangan, kegagalan bukan halangan....berjuang terus berjuang melangkah megah di persada pendidikan demi anak bangsa yang gemilang...

Wednesday, March 3, 2010

Pening...Pening...Aku Pening...

Minggu ini adalah minggu peperiksaan....juga merupakan minggu yang mencemaskan aku....nyata ianya menjadi realiti...marah?????sedih???bengang????sakit hati???...urmmmm sbg pendidik aku mst kena sabar byk dan yg pling penting buat refleksi kendiri....tp aku sgt kecewa apabila keputusan krg memberangsangkan...aku mst buat yg terbaik....

               kenapa murid xdpat jawab peperiksaan?????
kenapa murid xfaham kita ajar????
kenpa murid xnak buat latihan????
kenapa..dan kenapa...dan kenapa..
Ask urself....
The past is cannot change, but the future still ur power...so go2 chayok....
There was an error in this gadget