Friday, June 19, 2009

The best Novel

huhuuuu.... memang best giler novel Biarlah YM Berbicara... tht y lh duk ngadap laptop baca novel nie huhuhu.. blh gak amik idea utk siapkan novel aku hehehe...

sebenarnyer aku kebosanan dan ketensenan dengan member2 yg skrg dh tjuk prangai.. mereka dah pentingkan diri sendiri..xpelah arah tuju mereka, tapi klu susah sini jugak datangnyerr..apa punyer manusia aku pn xfham...bila senang lupakan kwn,bila susah terhengeh2lah cari...tapi nape aku msih melayan mereka..xpyhlah tolong mereka lg kan..susahkan diri jer, x igt ker mase ye senang ye tinggal aku... huhuuu..igat tu memang igt..sampai berderai air mata tanpa disedari..tapi pegangan aku 'lupakan segala kejahatan orang dan ingat segala kebaikan mereka' yang menguasai diri aku membuat aku xsampi ht xtolong mereka..sbb cuma satu pertolongan aku tidak kuharapkan balasan kerna kutahu balasan yang pasti kuterima di akhirat nanti..

moral of the story..banyakkan bersabar..itulah lumrah kehidupan, yang penuh dengan rona2 suka-duka yang menceriakan kehidupan kita sebenarnya...ingatlah semua itu adalah ujian daripada Allah..


Apabila kita memohon kekuatan kepada TUHAN, DIA memberikan kita kesusahaan dan uijan bagi kita tabah dan berani.

Apabila kita memohon kebijaksanaan daripada TUHAN, DIA mengurniakan masalah kepada kita untuk diselesaikan.

Apabila kita memohon kasih sayang daripada TUHAN, DIA mengurniakan yang bermasalah untuk kita bantu.

Apabila kita memohon bantuan kepada TUHAN, DIA memberi kita peluang.


No comments:

Post a Comment