Wednesday, October 6, 2010

AkU BeRBangga

Yeaahhh...berbanggakah aku...jawapannya YA...aku amat berbangga menjadi seorang guru walaupun aku ditempatkan di SJKC...pada aku walau di mana dicampakkan tugas dan tanggungjawab perlu dilaksanakan dengan penuh dedikasi kerana itulah amanah yang harus kita pegang...

Tipulah untuk aku terus gembira apabila mendapat berita ditempatkan di SJKC...maklumlah tidak pernah terlintas dihati akan ditempatkan di SJKC sebab aku dilatih untuk SK...so beranganlah nak mengajar di SK...ahahaha memang banyak hikmahnya aku berada di SJKC...pada mulanya tahap penerimaan agak hambar..tapi lama-kelamaan makin seronok...kerana apa??? PETUA nya satu sahaja...CINTAKAN kerjaya kita...selagi kita tidak CINTAKAN kerjaya kita...ke mana kita tukar pun tetap akan sama..merungut setiap masa dan akan sentiasa ada yang tidak puas hati...pendek kata tidak tahu BERSYUKUR..mahukah kita menjadi rang yang tidak tahu bersyukur??tidak pernah terpikirkah kita betapa bertuahnya kita mempunyai sebuah kerjaya yang mulia...masih ramai lagi diluar sana mencari2 peluang pekerjaaan...

No comments:

Post a Comment