Tuesday, September 29, 2009

Hasil Kreativiti Murid Tahun 4


Aku dan Dirimu
Tiba saatnya kita saling berpisah
Tentang perasaan yang menyedihkan
Tentang rindu yang menyerbu
Tentang kasih yang terungkap

Sudah terlalu lama kita belajar
Belajar dalam rindu-rindu selesa
Memenuhi mimpi-mimpi pagi yang terindah

Duhai cikguku sayangku
Jangan tinggalkan perasaanmu kasihmu
Perasaanmu kasihmu seluruh rindumu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat dikeabadian jika sewaktu bias
Kita janjikan dan segala mimpi-mimpi
Jadi kenyataan.

Tak pernah terfikir olehku
Tak sedikitpun kubayangkan
Kau akan pergi tinggalkan kami semua.


Aku Masih Sayang


Kau cikguku
Jiwaku indah memanggil cikguku
Maka kuterbangun untuk menangis
Menangis untuk dirimu
Jangan pernah cikgu ragukan
Kasih sayang yang sesungguhnya
Itu bisa boleh melupakan semua bukan begitu
Aku sungguh masih sayang pada cikgu
Jangan sampai cikgu tinggalkan
Kamu begitu sangat berharga cikguku
Bagiku woo…woo...

Kau korbankan semuanya untukku
Sungguh kuberharap cikgu begitu
Padaku hingga kurasakan kasih sayang
Yang sesungguhnya prasangka




Matahariku
Tertutup sudah pintu, pintu hatimu
Yang pernah dibuka waktu
Hanya untukmu
Kini cikgu pergi, dari hidupku
Kuharus relakanmu, walau aku tak mahu
 Berjuta guru tersayang, di dalam hati
Sejenak luluh bergenjang, menjauh pergi
Tak ada lagi, cahaya suci
Semua nada beranjak
Aku terdiam sepi
Dengarlah suara kami ini
Kami bersedih kerana cikgu tinggalkan diriku
Ucapkanlah cikguku ini
Puisi tentang cikguku
Tentang kami yang tak mampu
Melupakan cikgu tersayang

Terima kasih murid-murid yang kukasihi atas kreativiti mengubahsuai senikata lagu-lagu tersebut untuk didedikasikan khas buatku...saya bangga menjadi cikgu kamu semua...doa dan harapan semoga cemerlang dalam UPSR 2011


Mutiara-mutiara yang kugilap selama 3bulan..









No comments:

Post a Comment